Pokud chcete být jednou úspěšným podnikatelem, rozhodně nesmíte mít ve svém slovníku slovo „strach“. Musíte se přemotivovat pozitivním myšlením s vizí nadějné budoucnosti, která vás jednou může potkat. Ovšem klíčových faktorů k úspěchu je daleko víc, než pouze velké ego vítěze. Náhlá stagnace nebo neúspěchy v kariéře jsou každodenní horkou porážkou úspěšných firem, za kterými stálo špatné rozhodnutí nebo chyby, které se v podnikání neodpouští. Vyvarujte se faktických chyb, které dokážou položit i ty nejlepší a nejstabilnější firmy na trhu.
Jedním z častých problémů může být víra ve svojí pravdu, která přivede mozek k závěru, aby přijímal všechny svoje rozhodnutí jako ty správné. V krátkém časovém úseku to může být skvělý tah na branku, který se může vyplatit. Ovšem z dlouhodobého hlediska se jedná o riskantní krok, který nemůže fungovat. Představme si tedy chyby, které mohou vést k sebedestrukci:
1. Být dobrý bude stačit
Být dobrý, je největším nepřítelem toho, aby se z vás stal ten nejlepší. Majitelé firem, kteří jsou přesvědčeni o tom, že jejich firma je dobrá, přežijí na trhu jen určitou dobu. Být dobrý je totiž pouze zlomek toho, co potřebujete pro vstup na trh. Pokud je někdo dobrý, znamená, že je průměrný. Ovšem pro průměrné jedince nebo firmy není v dnešním světe prostor. Přežijí jen ti nejsilnější, kteří se ani na minutu nezastaví a snaží se prodrat na samý vrchol. A ani na samotném vrcholu není jistota, že ze dne na den nespadnete znovu mezi průměrnost. Proto věřte, že horní hranice úspěšnosti neexistuje, i pokud se zdáte jako úspěšní, vždy můžete být ještě úspěšnější.
2. Podnikání je hra pro jednoho
Schopnost spolupracovat je základní prvek pro zdárný rozvoj. Ti nejúspěšnější lidé dosáhli vrcholných met díky tomu, že pracovali v kolektivu. Pokud se bojíte svojí zodpovědnost svěřit do rukou jiných, vaše výsledky nikdy nebudou takové, jaké by mohly být v rukou kolektivu