Pokud jde o digitální marketing, je jasné, že nejlepší je najmout na tuto práci odborníky. Ti přesně vědí, jak náš web i internetové reklamy upravit tak, abychom získali co nejlepší výsledek. Faktem ovšem je, že si tito nechají za své služby samozřejmě zaplatit. To může představovat problém především pro malé či střední podniky, které velmi těžko vychází s rozpočtem a nemají dostatečně velký zisk na to, aby jej mohli zvýšit. Přitom právě toto jsou ti, kteří jejich pomoc potřebují nejvíce. Proto je jasné, že musí najít nějaké řešení. Tím je pořízení pouze části služby. Ta kompletní se skládá jak z posouzení toho, co a jak bychom mohli na naší internetové prezentaci vylepšit, tak i z uvedení těchto doporučení do praxe.
Ovšem podniky, které nemají dost peněz, si, jak již bylo řečeno, tuto kompletní službu nemohou dovolit. Proto musí dobře posoudit, kterou část budou potřebovat. Faktem je, že nejčastěji je spíše než SEO optimalizátoři vhodnější SEO konzultant. Právě ten nám totiž řekne, co děláme špatně a jak by to mělo správně vypadat. Uvést jeho doporučení do praxe pak už můžeme sami, pokud máme jen trochu šikovného webmastera. Ovšem ne všechny firmy někoho takového zaměstnávají. Někteří podnikatelé vědí, kde mají mezery, bohužel nemají dostatek zkušeností s programování, aby vše dokázali uvést do praxe. A najmout někoho, kdo by se jim staral o web, se jim nevyplatí.
Pro ně je pak vhodnější služba SEO optimalizátora, který jejich nápady promění ve skutečnost. Výsledkem bude, že firemní web již nebude vypadat mdle a nezajímavě, neboť majitel sem dokáže vložit pouze základní text a obrázky.Je tedy jasné, že každá situace vyžaduje důkladné posouzení. Je potřeba si uvědomit nejen naše finanční možnosti, ale také to, zda se nám ona investice vyplatí. A to je u firem, které dosud hledají takzvaně půdu pod nohama, velmi důležité. Může jim to dokonce zachránit existenci.